Sales Training & Coaching

Van verkoper naar expert

Wil je in deze snel veranderende wereld meer nieuwe klanten aantrekken zonder opdringerig te zijn? Van je bestaande klanten ambassadeurs maken? Up-to-date effectieve verkooptechnieken hanteren? Meer omzet en marge genereren? Dan is deze sales coaching of team training jou (je team) werkelijk op het lijf geschreven! Deze training bestaat uit een aanpak die bestemd is voor enerzijds commerciële medewerkers in een B-to-C omgeving en anderzijds voor medewerkers in een B-to-B omgeving. Het traditionele salesjasje is passé. Door de snel veranderende maatschappij, de mondige consument en de digitale revolutie dien je sales nu éénmaal anders te benaderen.

B-to-C

  • evolutie: verkopen in een snel veranderende wereld

  • 'customer centricity': een fan maken van je klant

  • persoonlijkheid expert : evolueren van verkoper naar adviseur;

  • gedrag expert: impact op zichzelf en zo invloed op klanten 

  • gedrag expert: authentiek en met natuurlijke overtuiging 

  • stijl van verkopen: evolueren van verkopen naar laten aankopen

  • transformeren: van een push-benadering naar een pull-aanpak

  • transformeren: van 'altijd afsluiten' naar een 'altijd helpen' attitude;

  • rode draad sales proces: combinatie van 'rapport' maken en 'kwalificeren';

  • inspelen op opportuniteiten /problemen met de BADPAK-methodiek;

  • Psychologie van de klant begrijpen: NLP- en DISC-technieken hanteren

  • verbale- en (vooral) non-verbale (onbewuste) communicatie meester zijn

 

B-to-B

  • persoonlijkheid expert: evolueren van verkoper naar adviseur;

  • gedrag expert: impact op zichzelf en zo invloed op klanten; 

  • gedrag expert: authentiek en met natuurlijke overtuiging; 

  • groeien van adviseur naar account manager en consultant;

  • geavanceerd communiceren met effectieve NLP-technieken

  • van strategie naar tactiek: zien, denken, voorbereiden en dan doen;

  • inzicht hebben in je prospects/klanten en de 'buyers journey' begrijpen;

  • inspelen op opportuniteiten /problemen met de BADPAK-methodiek;

  • verschil maken met een strategische S.O.E.-vraagstelling;

  • digitale media in je voordeel hanteren met 'social selling';

  • beheersen time-management en resultaatgericht denken en handelen;

  • expertise uitbreiden met consulting- en coachingtechnieken

Deze training/coaching formule is geïnspireerd en opgebouwd vanuit mijn 35-jarige commerciële ervaring in zowel BtoB als BtoC. Ik heb het voorrecht gehad om reeds enkele duizenden sales professionals te mogen begeleiden en gidsen. Zo kijk ik er zeer sterk naar uit om ook jou of je sales team een boost te geven richting sterke  resultaten en positieve energie. 

 

Resultaat: meer sales, meer marge en meer loyale klanten. Leuk toch?

Deze opleiding is ook beschikbaar als: